عیب یابی میل موجگیر


در این مطلب قصد داریم در مورد عیب یابی میل موجگیر پراید، میل موجگیر سمند، میل موجگیر تیبا، میل موجگیر پژو206، میل موجگیر پژو405 بیشتر بدونیم.

 

سیستم تعلیق جلو 4 وظیفه اصلی دارد: نگهداری وزن قسمت جلوی خودرو – جذب ضربه های دست انداز و جلوگیری از انتقال این ضربه ها به سرنشینان و بار - تامین کنترل فرمان در حین ترمز گیری شدید.

 

میل موجگیر پراید به کنترل پایداری اتاق در هنگام دور زدن و پیچیدن یا رانندگی روی سطح ناهموار کمک می کند. وقتی میل موجگیر تیبا یا میل تعادل خراب می شود در خودرو ناسازگاری دیده می شود و اصطلاحا خودرو گیج می شود و به صدا می افتد. با توجه به اینکه میل موجگیر سمند از قطعات جلوبندی خودرو محسوب می شود، کیفیت ضعیف و عملکرد نامناسبش امکان دارد به سایر قطعات جلوبندی هم آسیب برساند. همچنین انتخاب میل موجگیر پژو206 با کیفیت و دارای گارانتی موجب افزایش ایمنی سرنشینان خودرو می شود.

 

میل موجگیر پژو405 تحت فشار و بار زیادی است و در صورتی که در سطوح ناهموار یا با سرعت های بالا مورد استفاده قرار گیرد قطعا زودتر مستهلک می شود و ممکن است علائم خرابی آن نمایان شود. میل موجگیر توسط دو عدد بوش محکم نگهداری می شود و چنانچه این بوش ها به هر دلیلی خراب شوند، غربلیک فرمان به لرزش در می آید و به اصطلاح فرمان می زند. بوش های تعادل در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق خودرو نقش بسزایی خواهند داشت.

 

همچنین گردگیر های استفاده شده در دو سر میل موجگیرنیز ممکن است در اثر گذر زمان دچار پارگی شوند. و همچنین امکان دارد بر اثر استفاده طولانی مدت از این میل موجگیر سیبک های آن دچار لقی یا شل شدگی شوند. در صورتی که در هنگام چرخاندن فرمان خودرو صدای تق تق یا ضربه در فرمان خودرو احساس می کنید حتما میل موجگیر را مورد بررسی قرار دهید.

 

منبع: میل موجگیر چیست؟

  انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 60

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فایتون قطعه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما