نقش میل موجگیر در خودرو


میل موجگیر یا میل تعادل بخشی از سیستم تعلیق خودرو است و به پایداری خودرو در پیچ های تند یا حرکت مارپیچی کمک می کند. میل موجگیر پراید، میل موجگیر سمند، میل موجگیر تیبا، میل موجگیر پژو206، میل موجگیر پژو405 که معمولا یک میله فولادی هم هست در 2 سر خود دارای بوش است. که معمولا زیر کاپوت وصل شده است و چرخ های مقابل را به یکدیگر متصل می کند. در خودروهایی که سیستم تعلیق مستقل دارند، این میله در زیر بازوها نصب شده است. در حالی که بسیاری از خودروهای امروزی، در قسمت جلو دارای میل موجگیر هستند.

 

در بعضی از خودروها، لاستیک ها به صورت استاندارد و با زاویه اندک نسبت به سطح جاده نصب می شوند. تا در پیچ ها، پایداری خودرو بیشتر شود. با این حال در شرایط بحرانی مایل بودن چرخ ها هم کمک چندانی به جلوگیری از واژگونی خودرو نمی کند و این زمان است که اهمیت نصب میله تعادل بیشتر آشکار می شود.

 

 

عملکرد میل موجگیر پژو206

وظیفه اصلی میل موجگیر پراید، میل موجگیر سمند، میل موجگیر تیبا، میل موجگیر پژو206، میل موجگیر پژو405مقاومت در برابر رول خودرو است. میل موجگیر یک نوعی فنر موجگیر است. میل موج گیر یا میل تعادل در برابر پیچش مقاومت می کند. این عمل باعث سفت شدن سیستم تعلیق در هنگام پیچیدن خودرو می شود، در نتیجه اتاق خودرو کمتر کج می شود. وقتی که یک چرخ در دست انداز می افتد و چرخ های دیگر نمی افتند میل موج گیر عمل می کند. وقتی خودرو در جاده همواره و در امتداد مسیر مستقیم حرکت می کند وجود میل موجگیر هیچ تاثیری ندارد. بسیاری از سیستم های تعلیق عقب یک میل موج گیر عقب دارند.

 

 

 

معایب استفاده از میله تعادل های خیلی سفت

میل موجگیر یا میل تعادل، دو سر فنر های چپ و راست را به هم متصل می کند ، این کار آزادی عملکرد فنر های چپ و راست را کم می کند .وظیفه سیستم تعلیق ، نگه داشتن لاستیک ها در تماس با سطح جاده است. سیستم تعلیق مستقل نیز به هر کدام از چرخ ها اجازه می دهد تا به طور مستقل خود را با وضعیت جاده یکسان کنند.

 

منبع: میل موجگیر چیست؟

  انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 77

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فایتون قطعه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما